A ThinkPad-ek bemutatását a T-szériával kezdem, hiszen nekem is egy T400-asom van, így erről tényleg testközeli tapasztalatokkal rendelkezem.

Pár szó a T-széria sajátosságairól:

Sokan ha meghallják a ThinkPad nevet, egyből egy T modellre gondolnak. Sokak szerint ez a sorozat testesíti meg leginkább a ThinkPad szellemiségét. Ezekből a modellekből semmit nem spóroltak ki, ez lett a mérce. És mércének jó magas lett.

Mire vágynak az üzletemberek? Egy üzleti laptopra. Mitől lesz egy laptop üzleti? Szerintem, és úgy látszik az IBM/Lenovo szerint is attól, hogy strapabíró, nem kényszeríti kompromisszumra az embert, sokáig bírja az akksija.

A strapabíróságról már volt szó, katonai szabvány, egyebek, most egy kis videót mutatok.


A merevlemez védelem, a RollCage váz, a fém zsanérok, mind-mind azért vannak (és kerülnek plusz pénzbe és növeli a tömeget), hogy adataink biztonságban legyenek a fizikai behatásoktól.

Saját gépemről, a T400ról pár mondat.
Túl nagynak találom a manapság oly divatos 15,4-os vagy még nagyobb kijelzős laptopokat. Nekem túl nagy, nekem nem a méret számít, én elvagyok egy kisebbel is, és ez a súly oldalon még pozitívum is.

Ugyan a T400 a maga 14,1-es kijelzőjével nem sokkal kisebb mint a 15,4es T500, de nekem azért számottevő ez is. Mielőtt megvettem, ugye ment a dilemma, milyen laptopot, mennyiért, minek kell megfelelnie, ilyesmi. Szinte nem is ismertem a ThinkPad nevet, majdnem egy Acer mellett kötöttem ki... Ugye meg volt a keretösszeg, maximum 140et tudtam rááldozni.

Olyan típus vagyok, aki a megvétel előtt 3 héttel már az internetet bújja, összehasonlít, árakat néz, és próbálja a lehető legjobbat kihozni a helyzetből. Néha ez sikerül, néha nem. Most elmondhatom, hogy sikerült. Arra jutottam a sok olvasásból, hogy egy ThinkPad kell, nem baj ha használt akkor is az kell. Ráleltem egy hirdetésre, ami áron alul kínálta a vadiúj ThinkPad T400-at, felvettem vele a kapcsolatot, és miután kiderült, hogy teljesen új, nem is volt még bekapcsolva, dobozában, 3 év garanciával adja, és az okokat is tisztáztuk (mert ugye nagyon ár alatt adta), megvettem.

És nagyon örülök neki. De akkor pár konkrétum. 
Thinkpad T400 6474W66, Core 2 Duo 2.26 GHz, 2 Gb DDR3 1066 mHz. Azóta ugye vettem bele plusz 4 Gb ramot, de inkább csak a 4-el használom, az eredeti 2est kivettem belőle. A kijelző felnyitása rendesen erőt igényelt, már ez is nagyon tetszett, azóta mondjuk már könnyebb lett, persze mivel sokat nyitogatom. De semmi lötyögést, hibát nem érzékeltem az 5 hónap használat során. Mivel ugye memóriát cseréltem benne, mondhatom, hogy az összeszerelési minőség páratlan, illetve annyira ésszerű, hogy a használati utasítással a kézben egy laikus is alapjaira tudja bontani a gépet.

Pozitívum a gyors processzor (most ne kötözködjünk, ez nagyon sok mindenre elég), a most már tényleg sok memória, illetve a már taglalt ThinkPad apróságok, amik ThinkPaddé teszik.

Negatívum a kis merevlemez, de ezen ugye könnyen lehetne változtatni. A relatív kis teljesítményű videókártya, bár CODozni lehet vele, HD videókat is viszi simán, szóval nem is tudom mit sírok. Talán a kijelző felbontása lehetne 1440x900, most a max 1280x800, de a LED-es verzióban a nagyobbat tudja. Illetve tipikusan ennek a modellnek a hibája, hogy elől vannak rajta a hang illetve mikrofon csatlakozók. A frissített modellen már oldalt, ahogy kell.

A bejegyzés trackback címe:

https://thinkpad.blog.hu/api/trackback/id/tr181707197

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása