Egészen pontosan 1 év 1 hónapos, csak kicsit megcsúsztam a megemlékezéssel. Tavaly szeptember elején vettem, azóta a lángoló szerelemből őszinte szeretet lett, és a megnyugtató érzés, hogy bármikor számíthatok rá és sosem fog elhagyni :)

Mivel ez az első notebookom, ilyen hosszú távon nincs tapasztalatom, szóval összehasonlítási alapom sincs. Azt azonban tudom, hogy mióta megvan a T400, azóta máshogy nézek a notebookokra. Lehet ez a sznobbá válás kezdete, de akármilyen notebookkal találkozom, egyből összehasonlítom az enyémmel, legalábbis fejben, azért még nem tartok ott hogy mindenkit leszóljak akinek más gépe van. Az viszont igaz, hogy ha egy ismeretlen embernél meglátok egy akármilyen Thinkpadet, biztosan jobb előkép alakul ki róla magamban. Előítéletek, a fenébe is :)

Az biztos, hogy nagyon jó döntés volt, hogy annak idején ilyenbe fektettem a pénzem. Amúgy is hajlamos vagyok vásárlások előtt hosszasan tervezni, és igyekszem a lehetőségek közül a legjobbat választani, ebben az esetben abszolút jól választottam. Pár gondolat, hogy miért is nagyszerűek ezek a gépek:

- A billentyűzettel kezdem, az valami páratlan. Egy ilyenen gépelni öröm. Ha már hozzászokik az ember, más gépek billentyűzete kínszenvedés lesz.
- Hőmérséklete nem nagyon kúszik 40 fok fölé, komolyabb játék esetén is maximum 50-54 fokot mértem eddig, ami összehasonlítva rokonok FS-ével... Az övé alapjáraton 55-60 fokon üzemel. Szerintem minden alkatrész jobban jár, ha minél hűvösebb.
- Strapabíró: ugyan még sosem dobtam le, de sokszor hurcolom ide-oda, sokszor ágyban kénytelen tenni a dolgát, sokszor nyitogatom a felső részét. A kijelzőt ugyan már nem olyan nehéz kinyitni mint az elején, de abszolút nem lötyög.
- Az akksija sokáig bírja. Ugyan én csak a 6 cellással rendelkezem, de ez is kibírja még mindig 4,5-5 óráig netezéssel. Anno még 5 fölött jóval bírta, azóta már a Power Manager szerint pár százalékkal elhasználódott, de egy év alatt nem csökkent az akksiidő drasztikusan.

Talán a súlya az, amivel nem vagyok annyira megbarátkozva, de mivel a következő majd jó 3-4 év múlva egy X szériás lesz, ezzel akkor majd nem lesz gondom. Tényleg örömmel ajánlom mindenkinek ezeket a gépeket, a gyakran borsos árukat nem tudom kinek mennyire érik meg, nekem megérte. Most már csak még 4 GB ram kéne bele, 8-al már ellennék egy ideig :) 

A bejegyzés trackback címe:

https://thinkpad.blog.hu/api/trackback/id/tr292338035

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vizipook 2010.10.15. 20:58:10

hozzáfűzni valóm: az integrált áramkörök pontosan ugyan azt csinálják 40 fokon, mint 60 fokon. csak jóval magasabb hőmérsékleteknél történik károsodás, vagy lecsökkenti a processzor a frekvenciáját, vagy kikapcsol a gép. a hatékony hűtés azért fontos, mert a ventillátor is sokat fogyaszt.

nem értem, mire szolgálhat 8 GB ram. egyszerre 4 virtuális gépet futtatsz?

fuggovagyok 2010.10.15. 21:25:11

@vizipook: de például nem mind1, hogy ha az öledben tartod, akkor megégsz, vagy sem :) de amúgy igazad van, köszönöm a hozzászólást.

amúgy igen, szokásom több virtuális gépet futtatni egyszerre, és nekik is jól jön a ram, plusz magamnak olyan plusz érzés, hogy hú, ez a gép soha nem fog memóriahiányban szenvedni... :)

Otto von Bolschewich 2011.02.15. 17:59:27

1 éves? Höhö. Most februárban lett 6 éves a T42-őm, amit 8 hónaposan vettem. Kicseréltem BG-sre a wifit, 2*1 GB memóriát raktam bele és 120 GB-os disket az évek során. A csuklótámasz egyszer elpattant jobb oldalt, a merevlemez fölött, rendeltem az IBM raktárból és saját kezűleg cseréltem. Most megint alkatrész kell, mert a ventillátor 6 év után csapágyas és a hűtőmodul sajnos csak egészben cserélhető.

Kb. 2008 júliusáig napi szinten hordtam magammal, aktívan használtam, azóta inkább csak otthon, íróasztalon.

Zseniális gép, imádom, nem vennék mást. Legföljebb a full alu MacBookokból nézem ki, hogy ennyire bírják a strapát.

fuggovagyok 2011.02.15. 18:20:53

@Otto von Bolschewich: nahát, respekt a gépednek, azért nem minden nap találkozni 6 éves laptoppal. az is biztos, hogy vigyáztál rá, de akkor is, ennyi időt nem nagyon bírna ki egy acer szerintem :)

full alu macbook sajnos még nem volt a kezemben, de szerintem nem biztos, hogy kibírna annyit mint egy TP. a hűtése tök más, szerintem hosszú távon az is megöli.
süti beállítások módosítása